Dersin Adı | Öğrenme ve Öğretme Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 107 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin, çocukların öğrenim gereksinimlerinin belirlenmesine destek olmayı, etkili öğretim yöntemlerini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrenme-öğretme etkinliklerini gerçekleştirirken kullanılacak öğretim ilke, yöntem ve teknikleri konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 85 |
2 | Öğretim ilkeleri | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 50 |
3 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36 |
4 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36 |
5 | Öğrenme-Öğretme Kuram, Model ve Yaklaşımları | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 30-36 |
6 | Öğrenme Stratejileri | Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 557-575 |
7 | Öğrenme Stratejileri | Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Prof.Dr. Nuray Senemoğlu Sayfa 468-483 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim Yöntemleri | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 63-127 |
10 | Öğretim Yöntemleri | Öğretim ilke ve yöntemleri Prof.Dr. Leyla Küçükahmet Sayfa 63-127 |
11 | Grupla Öğretim Teknikleri | Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168 |
12 | Bireysel Öğretim Teknikleri | Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168 |
13 | Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri | Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168 |
14 | Alternatif Öğretim Sistemleri | Etkili Öğrenme ve Öğretme Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. 85-168 |
15 | Final | |
16 | Final |
Ders Kitabı | • Prof.Dr. Kamile Ün Açıkgöz. (2009) Etkili Öğrenme ve Öğretme, Biliş Yayıncılık. Prof Dr. Nuray Senemoğlu. (2007) Kuramdan Uygulamaya. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Gönül Yayıncılık Prof.Dr. Leyla Küçükahmet. (2014) Öğretim ilke ve yöntemleri. Nobel\n |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Prof.Dr. Yüksel Özden. (2000) Öğrenme ve öğretme, Pegem Akademi Yayıncılık |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 21 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 9 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 2 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest